Från Core till Koma.

Ja, jag får väl börja att rapportera kortfattat idag om gårdagens sjukhusbesök. Denna gång slapp jag en 20hs vistelse och undkom endast med ett två timmars besök! Sundström är mycket glad! 
MRI-undersökningarna gick strålande bra och de trevliga sprutorna likaså. Kände mig dock som en förbannad nåldyna efter tredje felsticket från sköterskan. Höjning sjukvården! 
Idag har jag dock fått smaka på lite trevlig biverkningar i form av brutal huvudvärk och leder som känns mer rostiga än Titanic. Aja, det är smällar man får för att allt ska bli kanon i längden! Ett lågt pris att betala så att säga...
Dagen har således varit en ganska lågproduktiv dag i träningsväg. Ett lättare corepass fick stå för dagens motion och det var fantastiskt vad klen man kan vara i överkroppen. Tennisförfallet har aldrig känts tydligare. 
Under denna lilla session fick jag den strålande idén av att ikväll ska jag banimig göra Pitepalt. Det absolut bästa jag vet i matväg. Det finns inget, jag repeterar, absolut INGET som slår det. 

Min födelsedagslunch för ett par veckor sedan. LIVETS MAT. Notera gärna Norrlandsmjölken. Nu snackar vi kvalité. 
 
Det enda bakslaget som uppkom i denna fantastiska idé var att jag kom på att det inte fanns något fläsk hemma. En liten lätt fail så att sägaför mästerkocken. Men neutral palt funkar nästan lika bra. Men bara nästan. Självklart kommer det att serveras med lingonsylt och smör. Helvete i gatan vad jag längtar tills 1 timmes kokandet är över och jag kan få steka upp detta matguld. 
Så sakteliga så påbörjaas nedräkningen mot den finaste av alla matkomer, nämligen Paltkoman. Det på en torsdagskväll med. Nu fan leker livet gott folk! 
För jäkla synd att man inte har 6hs distans på schemat imorgon. Benen lär ju tämligen sätta helt magiskt nya watt- och fartrekord. Kan väl räkna in detta som en påbörjan till den kolhydratladdning som krävs för att ta sig runt SM-banan med hedern och livet i behåll. Eller avslutningen på allt matintag fram tills den 25 juni... Tricky, very tricky. Aja, vi får väl se hur det slutar.
 
Vi rullar bokstavligen ut, XO/ Sundström.