Träning Cykel SM- Veckan, damelit sophie sundström cykling, johan sundström hockey

Vardagstugg och Malmö-tävlingar

Många kan nog tycka att det är sådär att jobba full sula genom juli och augusti. Men hittills har jag allt tyckt att det varit helt okej. Vädret har inte varit alltför illa och jag tackar min flytt till Kungälv för att jag numera har ett skönt pendlingsavstånd till jobbet. 9,6 mil per dag in på träningsbanken ger bra med tugg i benen. Denna pendling har ju även gjort att jag kunnat ta igen lite tid på mitt allmänvetande, då jag har helt snöat fast i P3 Dokumentär, Sommarpratarna och P4 Dokumentär.
I förrgår blev det med Börje Salmings röst som jag trampade hem till Kungälv. Sicken man. Vilken legendar och idol. För er som inte hörde hans sommarprat; lyssna. Omgående!

Den stora lyckan i denna uppbyggnadsperioden är dock känslan att kroppen faktiskt börjar svara på träningen igen. Ett rungande ÄNTLIGEN är på sin plats. Lite ändringar har det dock blivit i planerna för visst tusan står man på startlinjen till helgens tävlingar i Malmö. Peppad till tusen och vädergudarna har lovat fint väder så det här kan bli kalas. Idag fick jag även till det ordentligt med att få tag på ett par underbara SCK-kläder i MIN STORLEK :D Hejdå Spinnaker tröjor! Hej skintight! Man kan ju inte annat göra än att slå dubbelvolter av glädje :D
Eftersom kläderna numera är nästan i samma tighthet som en tempodräkt så var det ju på sin plats att det införskaffades en våg igår. Detta så hatade och underbara instrument. Jag lägger ingen större förklaring till det hela mer än att ni får googla på den-som-inte-får-nämnas-vid-namn-cyklisten och ”most important tool”. End of story.

Dagens inlägg får avslutas med denna bild. Vi ser ju alla hur lillebror bara trånar efter att få ta cykeln och cykla iväg. En dag lillebror, en dag kommer du att bli cyklist med ;) 

Vi rullar ut, Sundström.