Inside the Rider damelit emmy andersson, damelit sävedalens ck, emmy andersson cykel, emmy andersson sävedalens ck, sävedalens damelit

Up close&personal med Andersson

Mitt i marängtårts-bakandet tog vi oss en liten pratstund med Andersson för att kolla lite hur läget rullar så här i mitten på juni. Häng med!
 
Det gått ett par dagar sedan du flyttade hem till de småländska skogarna. Hur känns det än så länge?
Det känns bra att vara hemma speciellt efter gårdagen då jag fick träna med Armin klier (inofficiell tränare). Jag har saknat att bara lämna hjärnan hemma och låta någon som vet vad måste förbättra säga åt mig vad jag ska göra. Sen är det ju inte jättekul att leva i kaos då vi snart ska flytta.

Är det någon speciell orsak (läs någon speciell cyklist) som gör att du slår till med 17mils rundor för jämnan?
Haha för jämnan vet jag inte blev ju en 17mil förra tisdagen och det var ju en viss Balcks fel, men för att citera honom "man vill ju inte bli tjock"...

Sävedalens CK står det numera på din rygg. Hur har starten i den nya klubben varit? 
Starten har varit bra, den har iaf varit i Sävedalen anda, race hard or go home. just nu längtar till mina kläder kommer och jag stolt kan börja ha dom på tävling och träning.

Vi har ju sett på de sociala medierna att du fått stifta bekantskap med en tempohoj. Har du gått och blivit tempofrälst?
Tempofrälst kan man nog inte kalla mig, jag inser ju att den kan gå riktigt fort och det är ju coolt. Men jag är fortfarande som Bambi på hal is, en vindpust och jag är påväg ut i småländska skogarna.

Sist men inte minst, midsommar är runt knuten med alla dess traditioner. Vem hoppas du få drömma om efter att ha hoppat över gärdsgårdar och plockat lite blommor? 
Som alltid hoppas jag väl att Kittel dyker upp, men om det inte händer kanske någon annan söt cyklist dyker upp i mina drömmar eller kanske någon som vill aspirera på platsen? ☺:P

 

Vi tackar Emmy för den lilla pratstunden och rullar ut!