E&S

G1 runda med Sophie

Som fredagsmys rullar vi upp brevid Sophie och lägger oss i G1 tempo, för att fråga ut henne om känslan nu efter säsongen dragit igång och hennes tankar om lite allt möjligt.

Så lägg dig på rulle..  

 

Hur har din säsongsstart känts?

Ja, den har väl inte direkt känts klockren om man säger så. Det var ytterst otajmat av min kropp att dra på sig inflammationer och dylikt i hela luftrörssystemet lagom till säsongspremiären. Det satte ju mig helt ur spel under 3-veckors tid men den mini-comebacken i och med de 2 senaste tävlingarna har varit över förväntan i alla fall! Att få sätta iväg Emmy på utbrytning som slutade i en pallplats var oerhört kul och att sedan kräma ur bena lite på GBGgirot och kamma en pallplats var ju naturligtvis mycket skoj. Men förhoppningsvis får man tugga på ostört nu i en vecka eller två med träningen så skall nog formen infinna sig. 



 

Vad hände under vintern, varför har du slutat prata om tempo?

Det stavas nog i att Teide hände. Jag fick krypa till korset och erkänna att de där med att klättra i berg är ju ofantligt roligt. Betydligt roligare än ett tempolopp… Tempokärleken finns fortfarande kvar men ihop med den nya bergskärleken och att är ytterst få tempolopp i Sverige så dog mina tankar om ett tempofokus denna säsong ganska så tidigt. 



 

Mycket har verkligen hänt för dig sedan nyår, men är det något som slår lite högre än de andra?

Det är nog just att jag blev störtförälskad i att klättra i berg. Att gå från att hata backar till att aldrig vilja sluta klättra uppför, ja större kovändningar har nog sällan skådats. 



 

Vilken tävling ser du mest fram emot?

Utan tvekan Kortbane-SM i Borås i juli. 


 

Vem tror du tar hem Swe-Cup i år?


Mycket bra fråga, känns som om att det är riktigt vidöppet i år. Jag hoppas i alla fall att det blir någon i röd-blått!



 

3 snabba med Sophie

Hisingsblått eller Specializedsvart

Platt eller backe

Spurt eller GP