Träning Dam elit landsväg, I am Specialized, dam elit landsvägscykel, fulcrum racing 3, halmstad 2 dagars damelit inställd, halmstads 2-dagars, kumla cykel, landsvägscykel, scf damelit, sophie sundström cykel, specialized amira comp, sportab, svensk damcykling, svenska cykelförbundet, svenska cykelförbundet, sävedalens cykel, örebro cykel

Uppdatering om Krigets alla slag.

Ja, så var då krigets vecka nästan över och det blev en hel del vunna strider. Hur skönt är det inte att avsluta veckan så? :)
Vi tar det i en sammanfattningsversion igen:

Kriget för DamElit – Jag var i ärlighetens namn skeptisk till att få ett större gensvar hos SCF men jag  fick allt bita i det sura äpplet. Det var ytterst trevligt att bli uppringd av Generalsekeretare Lena Alfvén och vi hade ett mycket positivt och givande samtal. Det som har skett i Halmstad kan vi inte göra så mycket åt nu. Men att få höra att det finns flertalet möten inbokade med arrangören gör att i alla fall jag känner en liten vinst att förbundet tar tag i frågan. Vidare att få känna ett genuint engagemang och gehör hos SCF ger mig stort hopp för framtiden att något liknande inte kommer att ske igen. DamElit-klungans framfart är ingen vindpust, det är en orkan som kommer att blåsa med full styrka för lång tid framöver… och det är något SCF klappar händerna över! :) Så kriget för DE fortsätter men att ha den stora maskinen med på tåget underlättar en hel del! VINST säger jag!

 
Garmin - Där var Garmin snabba med att svara och även skicka ut en ny kadenssensor till mig. Så det slaget är vunnet! Tack till Garmin för att det är snabba puckar hos er! VINST!


Hjulen – Igår fick jag det bästa sms:et av Sävedalens Cykel. Nämligen att mina hjul ÄNTLIGEN hade kommit! :D Ett par trevligt snabba Fulcrum Racing 3:or sitter nu på Amiralen och efter premiärpasset imorse får de dubbla tummar upp! Nu rullar Amiralen äntligen på egna hjul… Det kallar jag för en STORVINST!

Försäkringsbolagen - Lilla Grå kommer bli helt återställd och detta ser IF till att jag slipper lägga ut en endaste krona för. Eller ja, en hyrbilsräkning kan jag få delbetala...Så som jag förutspådde. Det blev en 50/50 seger där. Det viktigaste blir fixat utan att min plånbok svider sönder. Dock så påbörjas det en cykelpendling till jobbet i de dagarna 5.... oj vad trött jag kommer att vara på Kallebäcksbacken om 9 dagar. Men jag ser försöker alltid att se allt positivt tar stillestånds-pengarna som betalning för att jag tar mig till jobbet ;) Betald cyklist så att säga! VINST!

 

Benen – Ja, där är det ett skyttegravskrig. Något som morgons pass med Mentorn Reine Merckx bekräftade åt det grövsta! Sällan har en Mästare varit så bekymrad och besviken över sin lärjunge. Eller ja besviken var väl kanske att ta i. Det som Reine la fram som logiska förklaringar till varför benen är som fyllda av betong och platten är något jag nu INTE ser fram emot att tugga på, så låter det bara som bortförklaringar i min värld. Dålig sömn, dålig mat, börja från grunden-träning igen och så vidare. Självklart naturliga förklaringar men något jag inte vill acceptera helt enkelt. En sträcka från dagens träning tar jag med mig och det var från Landvetter till Mölnlycke då jag hittade benen för ett par kilometer då Reine bestämde sig för att dra upp tempot lite och se om jag kunde bita tag eller ej. Jag både bet och tuggade styrlinda för jag tänkte fan inte bli kränkt än en gång idag och tro fan eller att jag släppte det hjulet. Detta var den enda gången under de 4h passet som jag tyckte att det fanns lite kräm i benen. Hemskt, men som så många gånger sagt. Fan den som ger sig.

En oerhört sliten Sophie under depåstoppet i Bollebygd.

Nu ska den här damen ta att möta upp familjen för lite kvalitétstid innan tåget mot Sveriges mitt ger sig av. Javisst, en helg i Närke-rike blir det denna helg och ett mycket kärt återseende väntar… Lapierre och jag ska få bli återförenade under ett trevligt eftermiddagspass imorgon. Så är det någon i Örebro/Kumla-trakten som tänkt sticka ut imorgon eftermiddag på landsvägen och vill ha sällskap så är det bara att hojta till =)

Vi rullar ut. // General Sundström.