Inside the Rider Dam elit landsväg, Göteborg damelit landsvägscykling, Sophie Sundström, damelit emmy andersson, damelit sophie sundström cykling, malin berlin, malin berlin sävedalens ck, team sck

Fredagskarameller!

Ja, året börjar gå mot sitt slut men Team SCK har redan börjat växa (eller deffa) in uniformen för 2015. Hittills har det blivit ett mycket roligt nytillskott men självklart måste det presenteras en liten försmaks-fakta-ruta om tjejerna! Bombs away!  
 
 
Emmy Andersson
 
Ålder: 26
Längd:160
Smeknamn: Anden
Favoritdisciplin: GP-lopp och lite trixigare linjelopp
Förebild: Min ”sommartränare” Armin klier han är 70år och krossar mig.
Äter helst: Nötsmör
Dricker helst: Rödvin, om det inte funkar så kaffe då.
Lyssnar på: Allt från Foo fighters till Taylor Swift
Gör jag när jag inte cyklar: Skriver masteruppsats och dricker kaffe.
Beskriv Emmy som cyklist: Jag kör med hjärta inte hjärna.
Vad i din cykling har du utvecklat mest i år? Har under säsongen blivit mer explosiv.
Största mål för 2015? Lyckas med laget och få en bättre placering i GP cupen än i år.


Malin Berlin
Ålder: 20
Längd: 174
Smeknamn: Berra och Mallan
Favoritdisciplin: Tempo
Förebild: Finns många, men inom idrotten är det främst: Anna Haag, Lotta Schelin, Carolina Kluft och Anja Pärson.
Äter helst: Lasagne
Dricker helst: Mjölk
Lyssnar på: The Sounds
Gör jag när jag inte cyklar: Studerar, lyssnar på musik, träffar vänner,
spelar gitarr, piano...
Beskriv dig själv som cyklist: Åkstark
Vilket lopp var roligast att köra i år? Giro di Mösseberg och Falkenloppet
Vad ser du mest framemot för 2015? Få tävla tillsammans med Emmy och Sophie och ha kul på cykeln!
 
 
Sophie Sundström
Ålder: 25
Längd: 1.80cm
Smeknamn: Soffan
Favoritdisciplin: Tempo
Förebild: Ray Lewis & Tyler Hamilton
Lyssnar på: House, Country & Bruce Springsteen.
Dricker helst: Någon dryck med koffein i.
Äter helst: Gröt och palt.
Gör jag när jag inte cyklar: Finns det ett liv utanför cyklingen? Näe om jag inte cyklar så hittar man mig på kontoret på DHL. Cykling och DHL, det är mitt liv ganska så perfekt sammanfattat.
Beskriv dig själv som cyklist: Åkstark med en konstig förkärlek för utförskörning och backar.
Vad tar du med dig från säsong 2014? Ja du, "If you're going through hell keep on going." Även när verkligen allt som kan gå åt helvete, går åt helvete så finns det bara en sak att göra; fortsätt trampa.
Vilka huvudmål har du för 2015? Tempo-SM står högt på listan. Sedan att ge fan i att krascha på GP-lopp, undvika fler hundattacker och påkörningar av lastbilar är några andra.