In på lycran med Malin Berlin

Nu när laget fått en stark tillökning är de såklart på sin plats att vi får ta oss en liten pratstund med Malin. Haka på!
 
Välkommen till Team SCK, först och främst, hur känns det?
   - Bra! Det känns som att SCK är ett bra gäng där alla cyklar för att det är kul! Och damerna får synas i klubben.  

Hur kom det sig att du valde Sävedalens CK för 2015?

   - Jag har haft kontakt med Emmy och Sophie under sommaren, var ensam Damelit i Falköping CK. Nu när jag har flyttat till Varberg så passade det även bra att vara med i en klubb i Göteborg. 

Vad är ditt intryck utav de två andra tjejerna i laget?

    - Emmy och Sophie är kanonbra tjejer! Trots att de studerar på högskola vs jobbar så får dom tid till att träna på en elitnivå och det är imponerade! Dom inspirerar mig till att få ihop vardagen med vardagssysslor, studier och träning. Samtidigt kan vi ge varandra tips både i vardagen och inom cyklingen. Alla sitter i samma båt och nu ska vi få igång årorna framåt mot målet! 

Du har nyligen flyttat ned till Varberg. Hur trivs du än så länge på västkusten (Bästkusten)?

   - Att ha 3 min på cykel till havet är otroligt härligt! Många nya vägar att utforska, cykelbanorna verkar aldrig ta slut här nere! Att varje träningspass kunna starta och avsluta vid havet är helt otroligt, känns verkligen som jag har hamnat i rätt stad! 

En stilpolis-fråga, blir det höga vita strumpor till de nya lagkläderna?

   - Absolut, utan tvekan! 

Sist men inte minst, det var lagtempo-körning på avenyn förra helgen. Någon insider-detalj om hur detta slutade?

   -  Vi fick in ett bra flyt och alla kom i mål! Det loppet kommer jag aldrig glömma! Dagen efter kändes kroppen verkligen sliten och uttorkad, å det är ett bra tecken! ;) SCK, SCK, SCK

5 Snabba med Malin

Tempo eller GP-lopp

House eller Pop

IPhone ellerAndroid

Vin eller Vodka

Distansrunda eller Backintervaller