just idag är jag stark

Det skulle ta 5år, 5 mörka år, men nu är vi tillbaka. Hela denna helg har byggts upp för att klockan 15 skulle Bajen möta Jönköping. Jag har laddat med kolhydrater, tränat och vilat mig i form. Det var idag de skulle ske, med en tränare jag avskytt i massa med år då Nanne tränat Kalmar ff. Han kom dock med en vision som skulle ta oss hela vägen. Jag är inte den som kollar på alla matcher, som vet alla spelare, men mitt hjärtat har alltid dunkat för Bajen och smärtan och glädjen känns.

Det blev en stressig start inför matchen då jag kom hem 14.40 från dagens cykeltur. Jag skulle köra distans men var sen ut så fick bli 3h och de blev de. Kändes lite bättre med magen än vad det gjort innan då jag helst velat kräkas när jag kört distans och även känt att jag inte kunnat ta åt mig näringen i kroppen. Så min mage blir nog bättre. Tack för det, men än är de inte helt bra. Något som skulle bli bra denna dag var när Kennedy sparkade in 1-0 på frispark, det var nära att jag fällde en tår. All spänning och dessa år av misslyckande kändes, nu skulle vi tillbaka. När 5-0 kunde konstateras var det en lättnads suck som jag drog. tack Nanne för i år, nu tycker jag om dig!

 

Ska jag tala lite om mig själv så har äntligen uppsatsen fått lite flyt, jag har 4 intervjuer nästa vecka till den, jag har även jobbat i veckan och tränat ordentligt. Så mitt liv har börjat rulla på igen om än med mindre tid än någonsin men vad gör de jag är tacksam för de jag har. Jag ser fram emot denna vintersäsong för jag ska bli starkare än någonsin innan. Har ingen ångest för trainern utan ser de som ett redskap för de målet. Nu är det bara lite småsaker som ska falla på plats så ska nog allt ordna sig.

 

 

Kommer kanske komma en kort serie om mina tankar på trainer så glöm inte att kolla in här ibland för plötslig händer de..

 

Xo, rullar ut..

Emmy