Uppdatering från baslägret.

Yes nu är vi är mitt i vinterträningen, mitt i distansen, mitt i mjölksyran, mitt i styrkeintervallerna. Mitt i allt. Eller nja, vinterträningen har ju bara varit igång i dryga 1,5 vecka så det vore väl i överkant att säga att man är mitt i allt. 

Men ja efter många svordomar och lite våld så rullar nu båda mina cyklar igen. Tack gode gud. Annars hade jag haft ett brutalt psykbryt modell ”zinco-zinco-ring-kliniken”.

Men annars så trivs jag ganska så bra här i baslägret i Kungälv. Det är en underbart befriande känsla att enbart ha 4-5minuter tills man når en öde landsväg jämfört med de 45 minuterna de tog från GBG city. Höghöjdsträningen på 5 meter ovanför markytan känns också som en match-made-in-heaven. 

Det finns alltså enbart bra förutsättningar inför vinterns trälande. Sedan vankas det en del träningsläger på både kalla och varmare breddgrader, vilket jag självklart är överdrivet överladdad för. 

Just nu längtar jag tills nästa distanspass så jag får ta och inviga de nya vinterträningskläderna. När jag numera inte får vara solskenscyklist längre, så får man ju försöka krydda upp humöret med annat. Vem blir inte peppad på att sticka ut med nya kläder liksom? :D 

Glad tjej i nya kläder.Annars finns det inte så mycket mer att rapportera. Nu vankas det matlagning innan det är sängen som gäller. Tillbaka till verkligheten. Eat, train, work, sleep, repeat. Fan vad jag älskar det här livet. 

Vi rullar ut, xo charlie delta tango mango, and out. /Sundström