Allmänt Sophie Sundström, sophie sundström cykel

Jodå, Sundström är allt i livet!

Ja, det har varit väldigt tyst från mitt tangentbord här. Finns väl egentligen en väldans massa anledningar till det med men ja… vad är det då som har hänt på sistone? Inte särskilt mycket egentligen.

Tävlingssäsongen tog slut i Västerås när jag lyckades med att dra på mig en muskelbristning i benet. Trots en massiv insats med rehab, behandling och ett par böner till högre makter så var benet inte i startdugligt skick till Swe-Cupavslutningen i Skåneland.

Så ungefär där grävde jag ned mig än mer i rehab-grottan. Gudarna vet hur mycket tid som man har spenderat där genom åren…
Men ett race fick benet utstå till och det var ju givetvis SCK´s klubbmästerskap. Ska man försvara en titel så ska man. Det blev det hårdaste loppet för min del i år och det var allt en passande avslutning. Speciellt när jag fick låna en Venge med tillhörande 60mm hjul. Swosh.. Ja, det kommer naturligtvis en lite mer utförlig rapport om detta mästerskap senare.

Annars är livet ett stort ekorrhjul med rehab, cykel och jobb. Även om säsongen är slut så har vi bestämt att köra på och när sedan det vidriga novembervädret slår till så blir det en efterlängtad viloperiod. 3 veckor med ALLT ANNAT FÖRUTOM CYKEL. HAHAHA Good luck säger jag till mig själv. Det lär hålla i…. 3 dagar.

Aja, helgen kommer i alla fall att bjuda på två stycken Zon1-2pass och självklart lite hockeymatcher. Imorgon blir det ett besök i konservburken Scandinavium.

Men jag lovar, det ska bli lite skärpning med uppdatering från min sida. Säsong 2014 må vara över, men redan nu byggs det smällkarameller för säsong 2015. Bara o vänta på när de skall slå till fyr..

Näe, nu ska jag hugga in på ytterligare en kanelbulle. Det är ju trots allt fredag…. Over and Out Gott folk!

//Sundström.