Mekkväll på Sportson

Tillslut ledde min mekkurs på bloggen fram till en riktig kurs på Sportson i Kalmar. Det var i Torsdags detta hände och 10 tjejer dök upp. Emilie började med att visa hur man laga en punka och sedan fick alla testa själva att byta en bakhjulspunka. Jag hade mina cyklar där och behövde byta däck så passade på att låta mina cyklar agera prova på cyklar. Fast tyvärr fick jag bara hjälp med ett däck men tackar för det! Det var alla duktig och tror att tjejerna fick lite kläm på de. Efter det gick Kim igen hur man tvättar kedjan väldigt enkelt med muc-off kedjerengöring. Sedan även hur man lättast oljar in kedjan utan att sätta dit onödigt mycket så man får in massa skit. När allt var gjort blev det fika och en pratstund. Sedan lottade jag två stycken startkit till två lyckliga tjejer. Hoppas alla tjejer var nöjda med kvällen och tack för att ni kom. Jag tycker det var väldigt trevligt och tackar Sportson i Kalmar för det alltid så trevliga mottagandet! Hoppas bilder från kvällen kommer senare, jag glömde att ta med min egna telefon.

 

Så vad har man gjort mer på senaste veckan. Jo, bror och jag cyklade landsväg i lördags med Kalmar gänget. Det gick kanon i 1.30h sen funkade inte magen längre och jag ville bara kräkas. Resten av helgen var magen förstörd och på söndagen blev det inget gjort mer än en hockey match. Vi skulle åkt på skördefesten men jag orkade inte. Börjar bli så less nu på denna skit mage, kan man inte byta ut den? Någon som vet? Så i måndags tog jag det lugnt, blev biblioteket och plugg plugg. I onsdags blev det gymmet och kör lite rygg och balans övningar, som benböj på halvmåne med vikter. Min stackars traineer saknar delar sen flytten så på torsdagen blev det gymmet och ett spinningpass som heter cykel HIIT det är ett intensivt pass på 30min med 1minuters intervaller med 30sekunders vila. Det klarade jag faktiskt utav utan att få kräkkänslor, men var helt slut och bristen på sömn denna veckan gjorde att jag nästan somnade ännu en gång på bibblan. Vet inte vad det är för fel med mig och sömnen, blir jag stressad över studier sätter sig det på sömnen, nu är jag nog även orolig för min mage.

 

 

Eftersom det gått bra när jag varit på gymmet så blev det de på fredagen blev det gymmet med mamma. Efter att jag stannat i Nybro för att sova lite mer på morgonen istället för att åka med mamma. Blev någon timme plugg sedan åkte jag in till mamma och så gick vi på Wellness. Mamma hade tagit reda att de ska ha en fördjupnings kurs i yoga i november så vi kollade lite på de. Kursen behövde man inte ha kunskaper i yoga utan bara vara rätt tränad. De skulle gå igenom hur man ska andas och lära sig hantera sina tankar. Tror det skulle vara bra för mig så ska nog försöka anmäla mig till detta. Måste lära mig att hantera mina tankar. Ska bara se att jag har råd.

 
 
 
Idag på morgonen skrev Sophie och frågade hur min axel såg ut, kaxigt svarade jag att jag nu lärt mig hur jag ska sätta cykeln på axeln. Hmm ja visst, jag cyklade iväg med extremt sega ben efter två gympass denna veckan. Det känns att man inte gått på gymmet nu på några månader. Så efter cyklat nästan 2 mil i skogen bestämde jag mig för att träna lite hoppa på och av teknik. Med så sega ben redan innan var det svårt. Jag kastade upp cykeln på axeln, pang sa det och aj aj aj. Jag hade visst inte lärt mig att lägga cykeln korrekt på axeln. Fast jag har ju inte så mycket marginal för tror de i bäbisfabriken glömde att ge mig axlar.

 

 
 
Nu har jag ätit lammfile, från en gård här i Nybro, är det de som kallas närproducerat. Gott var det iaf. En gryta som ska puttras idag med lammbog ska också göras för att ätas imorgon.

 

Hoppas ni har en trevlig lördagskväll. Skickar även en tanke till Sportson och Kim och Emilie då det haft inbrott igår, hoppas allt ordnar sig så himla tråkigt tur att det iaf tagit en.

 

 

Xo, rullar ut.

/Andersson

#1 - - Katarina:

Hej,

tittade in för första gången i dag. Hade själv stressmage flera år sedan, kunde inte sluta kräkas (ingen anorexi eller bulimi, bara stress och för mycket träning - sportade), gick tillslut till en duktig homeopat och ever en 6-veckorskur blev jag bra och har så förblivit i snart 14 år. Tipsar också om www.dhamma.org (http://www.dhamma.org/en/schedules/schsobhana Sveriges kursgård), om du på allvar vill lära dig att slappna av. Meditationskurs, du betalar vad du tycker det är värt efter slutförd kurs. Även fattiga studenter kan söka. Ha det fint, lycka till!

Svar: Hej, tack så mycket för tipsen =)
Sundström & Andersson