Nätdoktor

Tror jag sagt det innan men jag är verkligen det. Igår var jag ute och cyklade mitt sista pass med Armin innan de drar till Tyskland. Det var tråkigt och jag tackar innerligt för denna sommaren. Ditt stöd och kunskap är helt enormt och jag är så himla tacksam.

 

Tanken var igår att jag skulle försöka köra på lite iaf för att se om jag kunde tävla i helgen. Resultatet var att när vi körde lite fortare så gick pulsen inte över 170 men mina ben var sten döda. 170 är 30 slag under min max, vilket jag borde legat närmare om benen skulle vara så slitna. Så ingen tävling i helgen extremt sorgligt då jag verkligen ville köra.

 

Då magen inte blir bättre så ska jag ringa läkaren på måndag, men gillar inte att gå dit. Därför blir jag nätdoktor. Nu har jag sökt på alla mina åkommor men känns som jag skulle kunna ha allt från gallsten till diabetes. Ja så blir det när man är nätdoktor. Undra om jag kanske skulle satsat på att bli läkare istället. Men eftersom att jag kan bli manisk och om det inte skulle hitta något svar kanske jag måste bli det. Jag få bli som Bea Uusma som blev besatt av Andrée-expeditionen vilket gjorde att hon utbildade sig till läkare när hon hade barn och var drygt 30år. Ni kan lyssna på hennes sommarprat på http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/407837?programid=2071. Jag får bli magläkare istället då, eftersom så extremt många får diagnosen IBS typ alla dem som de inte kan ge någon diagnos till. Behöver inte alla dessa få diagnos istället. Nu när jag vilar ser jag även på en serie som heter Black Box den handlar om neurologen Catherine Black och där är det också massa konstiga, speciella sjukdomar så har nog kommit fram till att jag har något som än inte någon definerat.  

 

Så vad ska jag göra i helgen nu istället, jo jag ska försöka klippa gräset i vårt gamla hus. Ska även försöka ta bort lite skit på baksidan i det nya huset. Sen ska jag skicka ut så många praktik ansökningar som möjligt. Där har ni min helg spännande va? Hmm nja. Kollar ju självklart på vueltan också.  Sen måste jag få rekommendera Ginas Värld på svt flow, första avsnittet är helt grymt andra var också bra, längtar till tredje. http://www.svtflow.se/ginas-varld

 

Jag önskar Sophie lycka till i helgen! Skickar även en hälsning till henne att blir jag inte bra till nästa helg så kommer jag dra och tävla någon annanstans senare. Så spara några kronor:)

 

 

Xo, rullar ut...

/Andersson