Rapport från Sundström

Ja, jag vet inte ens i vilken ände jag skall börja. Min bloggform är ju under all kritik. Så det är en väldans tur att Emmy styr upp det hela när jag har mina dalgångar.

Men en snabb genomgång får jag allt ta mig tid till att skriva ned nu. So here we go!

Precis lagom till avfärden till Gran Canaria lyckades jag bli kvitt den helvetiska förkylning som förpestade min kropp i 2 veckors tid. Sjung hallejuah!

 

Lägret sedan blev en dröm-historia med 30 h på cykeln och 10h styrketräning. Solen sken varje dag och temperaturen höll sig runt 20-25 grader. En riktig pangvecka med andra ord. Det enda tråkiga var att tillslut var man ju så illa tvungen att åka hem till Sverige igen....

Teneriffa äger fortfarande mitt cykelfanatiska hjärta men jag får allt erkänna att GC har lite mer att erbjuda. Så 2 veckor blir det minst nästa år. Då kan man ju även ta en viss färja över till Teneriffa ;)

Efter hemkomsten har det blivit ett par lättare dagars träning för att på söndag hugga tänderna i det första tunga träningsblocket för året. Huva. Det är med alltid samma skräckblandade förtjusning som man går in i de där underbara träningsblocken.

Annars så vankas det lagträff om 2 helger nere hos Berra i Varberg. Herre vad peppad jag är! :D Får vi se om västkusten överlever den sejouren med.

 

För övrigt har jag börjat bli mer och mer varm i Stockholmskläderna. Fast det är klart, i all ärlighetens namn så har jag nog inte riktigt greppat eller smällt det faktum att jag numera är Stockholmsbo. Men den dagen och verklighetsinsikten kommer väl den med. 

 

Emmy skrev häromdagen om att i år så skulle hon försöka lista ut vad för cyklist som hon egentligen är. En fråga jag själv gått och funderat en hel del på under denna vintern. Fast ja, egentligen är det väl inte direkt sådär Einstein-svårt att lista vad för cyklist som jag är. Innerst inne. En tempoåkare. Alla dagar i veckan... vilket även en viss MTB-världsmästare fick veta av nere på GC.

Dont mess with a TT-fanatic. That’s all Im saying.  

  

Ja, det var den lilla resumén över vad som hänt och vad som väntas i det Sundströmska livet. Vi lär ju höras.... .

 

 

Over and out, Sundström.