Gympersonligheter

Alla ni som läst min blogg under en längre tid vet att jag skrivit om gymkillar innan. Nu ska jag skriva om Discofredag killar, för jag gymmar ju på fredagar. Så har under en tid bevakat detta koncept. För er som inte vet vad Discofredag är så tipsar jag er att kolla på Kalle Wahlströms program Svett och etikett det finns på svtplay. Det går ut på att man tränar muskler som syns och framförallt överkropp. Vill verkligen säga till er som tar illa upp av detta inlägg och inte förstår er på ironi läs inte vidare. 
 
Så på Rasmus inrådan så är detta inte personen i inlägg som varit med om det som hände igår. Kommer dock skriva det som jag varit med om det, eftersom det är lättare. 
 
Igår när jag på gymmet så var det ju fredag. Det hela började med att jag kom in i gymmet och frågade en kille om det var ledigt bredvid han. Det visste han inte men jag kunde ta hans plats. Jag tackade snällt. Killen hade linne, rätt stora armmuskler och såg ut som en sådan som äter upp sig för att sedan deffa ner till beachen. 
Bredvid mig stod två små pojkar i kanske 20års ålder och det körde bröst, tungt tungt. Åt andra hållet var två äldre män (väljer att skriva äldre och inte gamla för det var snälla och stod bakom mig när jag körde front squat). Det körde också axlar och överkropp men kändes mycket mer funktionellt än mina små pojkar till vänster. Att små pojkarna laddade inför kvällen var det nog ingen tvekan om. Det såg även ut som killar som mest tränar överkropp. Det var Discofredag killar. 
 
Killen som gav mig stången kom också tillbaka när jag börjat köra mage. Jag behöver också säga att jag är rätt trögfattad när killar stöter på mig. Det måste vara väldigt uppenbart annars tror jag bara de är snälla. Han börjar med att fråga hur det gick. Jo tackar jag, det gick bra. Han börjar små prata lite och jag tänker vad trevligt att få prata lite (trögfattad). Jag ställer sedan frågan tillbaka och efter sett han även köra bröst så frågar jag om han kör Discofredag. Svaret gör att även en trögfattad Emmy (som egentligen inte heter emmy) fattar. "Ja det är klart jag kör Discofredag du är ju här". Polletten trillade ner han stötte på mig. Han sa sedan ursäktande att han körde tungt idag för att de var vila i helgen. Jag sa då att det var lugnt för mig nu då helgen betyder distanscykling. Han verkade fatta men en stund senare när hans vänner kom in och han gjorde ett nytt försök sa han "du kanske kan tipsa min vän om cardio du som cyklar". Han trodde jag körde spinning. Efter förklarat hur det låg till får jag den kommentar jag så ofta får i Kalmar och ska man stöta på mig så ska man för allt i världen inte säga det. Det gör mig sur och arg. Anledningen är att de inte verkar fatta att jag håller på med en sport. Inte säger man till en hockeyspelare att han istället borde spela bandy. Vad sa han nu undrar ni, jo han sa "du borde kanske köra ironman, det kan väl inte vara så svårt för dig". Jag försöker se snäll ut och berätta att jag inte hinner träna till det, att jag satsar på cykelsporten han verkade inte fatta då heller. Jag kände hur jag blev mer och mer irriterad. För känns som att folk ser ner på det jag tränar när det säger så. Och alla det timmar jag lägger ner på min sport, för mig är inte det en hobby. Men vad kan man vänta sig av en Discofredag kille. Kanske inte så mycket mer. 
Jag gick därifrån lite sur, trots att jag innan dess skrattat åt hans raggningsförsök. Tänk så fort saker kan ändra sig. 
Så här har ni min Discofredag kille. Kille med stor överkropp gott självförtroende och inte alltid vassaste kniven i lådan. 
 
 
 
Xo, rullar ut...
/Andersson
 
 
 
#1 - - Patrick :

Så klockren iakttagelse. Känner igen det från mitt eget pass i fredags. Kollade lite på grabbarna som stöna och skrek så fort en tjej var i lokalen.