Note to myself

När du ska påbörja en tuffare träningsperiod börja inte den med träningsvärk. I torsdag så hängde jag med min mor på hennes träning. Hennes grupp hade så att de fick ta med en. Jag hängde med och efter enbart tränat cykel och front squat på gymmet typ så blev detta annorlunda för mina muskler. Att köra något nytt betyder ofta träningsvärk så skulle ju fattat det. Då jag är tävlingsmänniska ville jag även vara bäst även där så gav allt. Idag då när jag skulle ut med MTB så gick jag roligt ut till cykeln. Jag har landsvägs skor och klossar på MTB så sitter fast rätt bra och var jobbigt att ta loss fötterna med träningsvärken. Allt eftersom blev det bättre men isen på snövägarna krävde dubbdäck och jag sladdade runt. En annan note to my self, sätt på dubbdäcket. MTB och jag är inte blodsbröder än. Kände mig osäker och det gick långsamt fram i skogen.

 

Då det är extremt mycket dämpning i cykeln jag lånat tänkte jag inte så mycket på hur trögt det gått på den första asfalten, men efter 1.30h så stannande jag och kände på bakhjulet. Ibland är lathet rätt dumt. Skulle ha pumpat bakhjulet innan jag begav mig ut. Fast bättre sent än aldrig och var ju bra träningen.

 

Idag körde jag den ända MTB rundan jag kan och kom tillbaka tidigare än jag borde. Tänkte att jag tar en sväng till, jag skulle ta en gammal väg som nu enbart är infart och cykelväg. Denna väg hade bara någon bil kört och det hade fryst mycket is i den. Tänkte att det nog var en dum ide och hann enbart tänka tanken så låg jag ner. Kände att låret gjorde ont, hade trillat på isen och med styret in i låret. Kom loss efter legat ner ett tag. Ledde cykeln tillbaka till den riktig väg, och tänkte att jag måste sluta tro att jag kan cykla MTB. Hemma igen var det bara att byta kläder och sätta sig på trainern där vänta 30min i höga g2 väntade. Jag kan inte köra sådant ute på cykel med mina lungor. När jag byte om såg jag att låret såg lite rött ut. Under kvällen nu har benet fått än lite mer färg. Ska bli intressant att se det imorgon, men är bara blåmärken.

 

 

Nu när jag reser mig från soffan stapplar jag fram och det är bara att konstatera att jag började denna träningsperiod på kanske inte det bästa sättet. Fast vad gör det, att slås med demonerna i huvudet och säga "shut up legs" när det skriker i benen är minst lika bra träning enligt mig. Det handlar om att hålla sitt motto HTFU

 

Nu har jag ätit så nu återstår det bara att se hur man återhämtar sig till imorgon. Ikväll blev det daal, rostade auberginer med massa kryddor, chapati, temper och så ris. Är mätt och glad nu.

 
 
 

 

 

Xo, rulla ut..

/andersson