Allmänt World Championship Richmond

Richmond World Championships

Den 30:e Januari skrev Washington Post en beskrivning för de ovetande om hur en cyklingtävling går det.
http://www.washingtonpost.com/local/super-bowl-is-small-fries-compared-to-this-world-cycling-race-is-coming-to-richmond/2015/01/21/5140e2e4-974c-11e4-8005-1924ede3e54a_story.html
Från dagens solskens cykling med vårkänslor
 

Varför gjorde det de? Jo för att VM ska gå ett stenkast från Washington DC i den lilla staden Richmond Virginia. Den lilla staden har drygt 200 000 invånare. Så nu snackar jag lilla i amerikanska mått. Staden gick in med 7miljoner dollar för att få VM att hamna hos dem och inte på europeiska mark.

Sedan den 30 januari har jag tänkt på Richmond. Jag har tänkt på den lilla staden och hur miljön ser ut i Virginia. Anledningen till att jag tänkt sedan dess är inte bara för att Washington Post skriver så bra utan för att dom skriver.  Att VM ska gå så nära min gamla stad Washington DC.


Jag har börjat sakna min gamla stad så mycket. På det cykelrundor jag gjort i området, med det fina cykelkompisarna. På rundorna som gjorde att jag enligt amerikanska mått kom hem lagom till brunch. Då jag bodde så nära restaurangerna och i smeten så kunde jag bara kasta mig in i duschen och sedan trilla ut till det bästa brunch ställena. Kan knappt bli bättre.
Världens bästa brunch ställe... 
 

Jag har också tänkt på att ett stenkast från Richmond finns det en peanut store i en stad som heter Williamsburg. För er som inte känner mig kanske inte vet det men jag älskar jordnötter. Jag har sagt det innan och säger det innan skulle jag träffa en kille som var nötallergiker skulle jag välja nötterna. Så butiken var som min version av himmeln: allt med jordnötter.
 


Så hur hör detta ihop med Cykel VM? jo jag har tänk hur jag ska kunna ta mig dit. För om jag inte kan vara tävlande, om jag inte lyckas kvala in. Hur ska jag då lyckas ta mig med truppen ändå. Detta har grubblats över. Skulle jag möjligtvis snabbt kunna utbilda mig till massör, nja det tror jag inte och inte så bra att de vill ha med mig. Andra alternativ är mekaniker, hmm för er som läst mina mecktips så tror jag inte jag kvalar in där heller.

Jag tror istället att jag borde sälja in mig som guide, som en person som kan området. Som vet hur det funkar i området. Behövs det några utflykter som distraktion så vet jag vart man ska åka. Sen det viktigaste tar Emma hem guldet måste ni ju veta vart ni ska fira, för det kan inte göras i Richmond.

Nu åker jag till USA för att hälsa på min bror i LA. Staden där du betalar för solen. Så jag hoppas innerlig på sol och värme. Det ska cyklas men det ska även göras annat som att shoppa och gå på hockey. Jag ska även köra i LA, det känns minst sagt skrämmande så till er cyklister som befinner er i staden jag kommer köra bil kring santa Monica se upp för en svensk som kör då!
 


Xo, rullar ut..
/Andersson

P.s vi har nu en FB sida, Team SCK gå in och gilla den. D.s

#1 - - Bikeex:

Klart du ska åka och uppleva ett VM! Själv har jag iof bara sett några etapper på Touren men det är tillräckligt för att lära sig uppskatta atmosfären på plats runt cykellop av den storleken. Om du kunde hjälpa landslaget hitta nått schysst boende å bra träningsvägar under aklimatiseringstiden skulle det säker vara uppskattat. Får man fråga hur länge du bodde i Washington o vad du syssla med där?

Svar: Jo jag har också varit på Touren och det är häftigt. Blir ju väldig stämning i Frankrike. Jag bodde där i 5månader och gjorde praktik på en organisation som heter Witness for Peace. De arbetar med att försöka påverka amerikanspolitik som negativt påverkar Central Amerika.
Sundström & Andersson