Allmänt, tjejträning Sportsonkalmar

Tjejträning

Med tanken på det jag skrev senast så tänkte jag berätta om mitt bidrag för cyklingen. Jag håller i tjejträning, för att få fler tjejer att cykla i grupp. Att de ska våga tro på sig själva och förhoppningsvis tycka det är roligt och spridda det vidare.

Igår höll jag i nybörjarträning och 7stycken tjejer dök upp utanför Sportson i Kalmar. De var nervösa i början men på bara 1h lyckades det lära sig så pass mycket att det kunde rulla på fint i klungan. Stadskörning var fortfarande svårt på vägen in men det är förståligt. Jag tycker det var kul att se deras nyfikenhet på cykling och hoppas verkligen det dyker upp igen. Tänk vad snabbt de lär sig grunderna och hoppas att de och fler dyker upp när jag håller i det nästa gång.
Efter 1h cykling, så är de så duktiga.

Vi som cyklar har ett ansvar, framförallt killarna i klubbarna när det dyker upp en tjej. Jag har nästan alltid varit ensam och har blivit mottagen på bra och mindre bra sätt. Välkomna tjejerna och tror inte vi är sämre eller svagare bara för att vi är tjejer. Vi kan om vi bara får chansen.

Idag så blir det Test The Best-Specialized. Ska bli himla kul!

Xo, rullar ut...
/Andersson