På väg hem..

Två veckors träning kommer nu till sitt slut.
Jag sitter på flygplatsen på Gran Canaria och vill helst vara kvar. Slutsatsen jag tar ifrån lägret är att jag måste hem och träna. Jag är motiverad till topp dock. Inte för att jag inte tränat under hösten/vintern men har inte passat mig att jobba heltid och träna lika mycket som innan. Jag känner att jag saknar en bas men jag vet när jag vill att min form ska sitta och tror jag kommer hinna hitta den tills dess. 
 
Fina Katrine på en utav våra turer
 
Så till dessa två veckor så har dagarna blandats med styrkeintervaller, styrka, tröskelintervaller och distans rundor. När jag inte tränat har jag legat i en solsäng och slappat. Vissa dagar har jag knappt orkat ta mig från en stol till köket. Jag och Katrine har cyklat många fina rundor och är glad att jag fick hänga med henne hit till Kanarieöarna. Trodde dock aldrig på hennes tidsanvisningar efter vår första distansrunda som skulle ta 5h men tog 6.40 istället. Det var bra mentalt att tro att det alltid skulle ta en timma till. 
 
Efter passet har vi båda ofta suttit vid köksbordet och glott. Vi har stirrat in i våra telefoner och ibland två timmar senare tagit oss upp från köksbordet. Att vi gjort det vi skulle här nere är iaf inget understatement. 
 
Så nu kommer jag hem med ben som knappt går att gå på och skav som gör att jag gärna tar några dagar off cykeln. Då min master blev klar innan jag reste så är jag nu arbetsledig. Målet är att söka jobb och träna hårt medan jag har tid och ändå inga pengar. Fast först en lugnare vecka innan det hårda passen börjar ingen. 
 
Vet ni ett jobb som passar en person som varit säljare massa år, har en kandidat i mänskliga rättigheter och en master i offentlig förvaltning får ni gärna höra av er. Jag jobbar helst 50-60%, då det cykel som gäller, när jag fått chansen att cykla med Team Crescent D.A.R.E och ska få köra fler och större lopp än innan. 
 
 
 
Xo, rullar ut...
/Andersson